Pages

Thursday, December 13, 2007

ေမွးမွိန္ေဖ်ာ့ေတာ့ေနေသာ ပိုးစုန္းၾကဴး...ဇာတ္သိမ္း

“ကဲ ေပးပါကြယ္”
“မေပးဘူး...မေပးဘူး”ဟူ၍ လြယ္အိတ္ကို က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ပိုက္ထားေလသည္။
“ကဲ..ဆရာမ ပိုက္ဆံအိတ္သူယူထားတာပဲျဖစ္မယ္”ဟု ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီးက ေျပာလိုက္စဥ္မွာပင္
“ကၽြန္ေတာ္ ဆရာမပိုက္ဆံအိတ္ကို မယူပါဘူး ဆရာမ”
“ဒါဆိုရင္ မင္းလြယ္အိတ္ ဆရာမကို ခဏျပ”ဟု လြယ္အိတ္ကို လွမ္းယူလိုက္စဥ္ လူေလးသည္ လြယ္အိတ္အား က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ၿပီး အတန္းထဲမွ ထြက္ေျပးေလသည္။
“လိုက္ၾကပါဦး။ ဆရာမရဲ႕ပိုက္ဆံအိတ္ကိုခိုးထားလို႕” ဆရာမႀကီးက လွမ္းေအာ္ေျပာလိုက္ေသာအခါ ဆရာမက
“မေအာ္ပါနဲ႕ဆရာမႀကီးရယ္... ကၽြန္မတို႕ သူ႕အိမ္ပဲ လိုက္ၾကတာေပါ့”
“ေအး...ေအး...ေကာင္းသားပဲ”

“ဟဲ့..ေျမး ေမာႀကီးပန္းႀကီးနဲ႕ ဘာလို႕ျပန္လာတာလဲကြဲ႕ ။ ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္မဟုတ္။ ဘာမဟုတ္။ အဟြတ္... အဟြတ္...ဟြတ္” ဘြားေမစိုးရိမ္တႀကီးေမးလိုက္ေပမယ့္ လူေလးခင္ဗ်ာ ေမာေန၍ ဘြားေမေမးသမွ် ျပန္မေျဖ ႏိုင္ရွာပဲ ရွိေနေလသည္။
“အဟြတ္...ဟြတ္ လူေလး ဘြားရင္တုန္ပန္းတုန္ျဖစ္လုိက္တာကြယ္ ဘာျဖစ္လာတာလဲ...အဟြတ္...ဟြတ္ ေျပာ ပါဦးကြယ္”
“အဟြတ္...အဟြတ္”
“ဒီအိမ္က လူေလးတို႕အိမ္ပါလားရွင္”
“ဟုတ္ပါတယ္ကြယ္...ဆရာမတို႕ပါလား...ဘာကိစၥမ်ားျဖစ္လို႕ပါလဲရွင္...ကၽြန္မေျမးကိုလည္း ေမးတာေမးလို႕ မရဘူး။”
”အဟြတ္...အဟြတ္”
“လူေလးအိမ္ျပန္ေရာက္ေနၿပီလားရွင့္”
“ေရာက္ေနပါၿပီ။ ဘာမွလည္းေမးလို႕မရဘူး။ ဆရာမတို႕ျမင္တာနဲ႕ အိမ္ထဲ၀င္သြားတာပဲ”

“အဟြတ္...အဟြတ္...လူေလးေရ လူေလး လာပါဦးကြယ္ ဒီမွာ မင္းတို႕ဆရာမလည္း ေရာက္ေနတယ္”
“ဒီလိုပါ အဘြားရယ္။ ကၽြန္မက လူေလးရဲ႕ အတန္းပိုင္ဆရာမပါ။ ကၽြန္မပိုက္ဆံအိတ္ ဆြဲျခင္းအေပၚယံတင္ထား တာ ဧည့္သည္နဲ႔စကားေျပာၿပီး ျပန္လာေတာ့ ကၽြန္မပိုက္ဆံအိတ္မရွိေတာ့ဘူး။ ဒါနဲ႕ အားလံုးရဲ႕လြယ္အိတ္ကို ကၽြန္မတို႕စစ္ေဆးပါတယ္။ လူေလးက သူ႕လြယ္အိတ္ကို အစစ္မခံဘဲ ထြက္ေျပးသြားလို႕ပါရွင္။ ကၽြန္မတျခား ဘာမွ ျပန္မလိုခ်င္ပါဘူး။ ပိုက္ဆံအိတ္ထဲမွာ လက္စြပ္တကြင္းပါသြားပါတယ္။ အဲဒါပဲ ျပန္လိုခ်င္တာပါရွင္”

“အဟြတ္...အဟြတ္...လူေလး...မင္း...မင္း...အဟြတ္...အဟြတ္...ဘြားဘာေျပာထားလဲ။ ဘြားတို႕မွာ ပိုက္ဆံ မခ်မ္းသာေပမဲ့ ကိုယ့္က်င့္တရားနဲ႕ စာရိတၱကိုေတာ့ မပ်က္စီးပါေစနဲ႕လို႕ မွာထားတယ္မွတ္လား။ ကဲဟယ္... ကဲဟယ္” ဘြားေမရွက္ေဒါသမထိန္းႏိုင္ေတာ့၍ လူေလးအား ရိုက္ပါေတာ့သည္။
“ဟီး..ဟီး သားမယူပါဘူး ဘြားရဲ႕။ သားမယူဘူး ဟီး...ဟီး”
“ကေလးကို မရိုက္ပါနဲ႕ေတာ့ အဘြားရယ္ ကၽြန္မတို႕ ေအးေအးေဆးေဆးေမးၾကတာေပါ့”ဟု ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာမႀကီး ၀င္ဆြဲမွ ရိုက္တာရပ္လိုက္ပါသည္။ ဒါေပမဲ့ ရင္ထဲမွာေတာ့ အေတာ္ခံစားရပံုပဲ ဘြားေမခင္ဗ်ာ ငိုလို႕ေပါ့။
“လူေလးမင္းမယူဘူးဆိုရင္လည္း လြယ္အိတ္ယူၿပီး ဆရာမေတြကိုျပလိုက္ သြားယူေခ်”
“ဟီး...ဟီး...ဟီး ဟုတ္ကဲ့”

“ေရာ့ပါ ရွာၾကပါကြယ္။ ကၽြန္မညံ့လို႕၊ ကၽြန္မအသံုးမက်လို႕ ျဖစ္ရတာပါရွင္ အားလံုးကိုေတာင္းပန္ပါတယ္ အဟြတ္... အဟြတ္...ဟီး” ဘြားေမသည္ ေျပာရင္းငိုရင္းျဖင့္ လြယ္အိတ္ကို ဆရာမထံကမ္းေပးလုိက္ေလသည္။
“ဟင္”
“ဘာျဖစ္လို႕လဲဆရာမ။ ပိုက္ဆံအိတ္ေတြ႕လား” ဆရာမႀကီး လွမ္းေမးလိုက္ျခင္းပင္။
“မေတြ႔ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့...ဒီ...ဒီ”
“ဒါကၽြန္မဆရာမကို သမီးနဲ႕ေပးခိုင္းလိုက္တဲ့ ပန္းသီးမဟုတ္လား”
“လူေလး...မင္း”
“ဟီး...ဟီး...သား ဆရာမပိုက္ဆံအိတ္ကို မယူပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဘြားက ေနမေကာင္းလို႕ ဆရာ၀န္ေတာင္မျပႏိုင္ ပါဘူး။ မနက္က ဘြားက ပန္းသီးစားခ်င္တယ္ေျပာလို႕ပါ။ သားတို႕အေနနဲ႕ ပန္းသီး၀ယ္မစားႏိုင္လို႕ ဒီလိုလုပ္ လိုက္မိတာပါ။ သားေတာင္းပန္ပါတယ္ ဘြားရယ္...ဟီး..ဟီး ေနာက္ကို သားဒီလိုမလုပ္ေတာ့ပါဘူး။”
ကၽြန္မရင္ထဲစို႕နင့္စြာခံစားရလိုက္ပါသည္။ ေျမးအဘြားႏွစ္ေယာက္ပင္ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္မတို႕ အားလံုးလည္း ထိုေျမးအဘြားကို ၾကည့္ၿပီး မ်က္ရည္ကိုစီနဲ႕ စကားမေျပာႏိုင္ေအာင္ ခံစားၾကရပါတယ္။ ကၽြန္မေတာင္းပန္ ရမယ္။ ေျမနိမ့္သူလွံစိုက္ဆိုတဲ့စကားလို ကၽြန္မေျမနိမ့္ရာကို လွံစိုက္မိၿပီလား။ ကၽြန္မဘ၀မွာ ခုလို ေနာင္တမရ ဘူးသလို။ ခံလည္း မခံစားခဲ့ရဘူးပါ။

“ကၽြန္မေတာင္းပန္ပါတယ္ အဘြားရယ္ ကၽြန္မေလ ဒီပန္းသီးကို အဘြားကို လွဴခဲ့ခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႕ မဆင္ ျခင္ဘဲ ေျပာလုိက္မိတဲ့ စကားေတြအတြက္လည္း ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ကၽြန္မကို ခြင့္လြတ္ပါ”
“အဟြတ္....အဟြတ္...ရပါတယ္ကြယ္ ဘြားတုိ႕ကသာ မွားတာပါ။ ဘယ္ပစၥည္းျဖစ္ျဖစ္ သူမ်ားပစၥည္းကို မသိဘဲ ယူရင္ ခိုးတာပါပဲ။ သူခိုးပဲေပါ့...ဟင့္...ဟင့္”“ကၽြန္မတို႕ကို သြားခြင့္ျပဳပါဦးရွင္”
ထိုအိမ္ကထြက္လာစဥ္မွာေတာ့ လူတိုင္းရင္ထဲမွာ စကားမေျပာႏိုင္ေအာင္ အေတြးကိုယ္စီနဲ႕ ျပန္လာၾကပါေတာ့ တယ္။ ကၽြန္မတို႕အတြက္ ဘယ္ေတာ့မွ ေမ့မရႏိုင္တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေလးပါ။ အလင္းေရာင္ေဖ်ာ့ေတာ့ေနတဲ့ ပိုးစုန္းၾကဴးကိုမွ ထပ္ၿပီးေမွးမွိန္ေစခဲ့မိပါလားဟု စဥ္းစားရင္း ၀မ္းနည္းေၾကကြဲစြာျဖင့္ ျပန္လာခဲ့ပါတယ္။

“ဆရာမ...ဆရာမ...ဆရာမပိုက္ဆံအိတ္
ေက်ာင္းအိမ္သာထဲမွာ ျပန္ေတြ႕ၿပီ။”
“ဆရာမ...ဆရာမ”
“ဆရာမဘာျဖစ္သြားတာလဲကြ” “မသိဘူးေလကြာ”
ကၽြန္မနားထဲတြင္ ထိုအသံမ်ားသည္ ပဲ့တင္ထပ္လို႕ ေနပါၿပီ။ ကၽြန္မလုပ္ခဲ့တဲ့ အျပဳအမူဟာ သိပ္ကိုမွားသြားၿပီ ဆိုတာ အခ်ိန္လြန္ၿပီးမွ သိလိုက္ရေသာေၾကာင့္လည္း ကၽြန္မကိုယ္ကၽြန္မ သိပ္ကို ရြံ႔မုန္းမိပါသည္။ ကၽြန္မ ထိုအျပစ္အတြက္ ကၽြန္မေပးဆပ္ရဦးမည္။ ယခုဆိုလွ်င္ ေက်ာင္းတြင္သာမက သူတို႕ေလး၏ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ သူတို႕ကို ကဲ့ရဲ႔ၾကမည္၊ အထင္ျမင္ေသးၾကမည္။ ၿပီးေတာ့ သံုးတန္းေက်ာင္းသားေလးတဦးရဲ႕ အဘြားအေပၚ ထားရွိတဲ့ သံေယာဇဥ္၊ သိတတ္၊ နားလည္မႈ ထိုအရာေတြအားလံုးသည္ ကၽြန္မလို ဘြဲ႕ရေက်ာင္းဆရာမ တဦး၏ အသိဥာဏ္ထက္ပင္ ပိုမိုျမင့္ျမတ္ခဲ့သည္ကို သိရွိရ၍ ကၽြန္မကိုယ္ကၽြန္မလည္း သိပ္ရွက္မိပါသည္။ ကၽြန္မ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တခုကို ခိုင္ခိုင္မာမာခ်ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ ကၽြန္မသည္ ဆင္းရဲခ်ိဳ႕တဲ့ၿပီး ပညာေရးအခက္အခဲရွိေနေသာ ရြာမ်ားတြင္ ဆရာမအျဖစ္ သြားေရာက္လုပ္ကိုင္ၿပီး ကိုယ္တတ္ႏိုင္သေလာက္ ပံ့ပိုးကူညီမည္ဟု သံဓိဌာန္ခ် လိုက္ပါသည္။ ေဖ်ာ့ေပမယ့္လည္း လင္းေနေသာ ပိုးစုန္းၾကဴးလည္းက ကၽြန္မအား အလင္းေရာင္တစ္ခုကို ေကာင္းေကာင္းေပးႏုိင္ခဲ့ပါသည္။

ေစာင့္ေမွ်ာ္ဖတ္ရႈေပးၾကေသာ စာဖတ္သူမ်ားအားလံုးကို ေက်းဇူးတင္လ်က္....

4 comments:

လင္းဦး(စိတ္ပညာ) said...

အေရးအသားေကာင္းပါတယ္.. ႀကိဳက္ပါတယ္
ဆက္ၿပီး လာဖတ္ပါဦးမယ္..

သဇင္ဏီ said...

သနားပါတယ္ေနာ္.. တကယ္ပဲ စိတ္မေကာင္းဘူး..
ေျမနိမ့္ရာကို လွံစိုက္ၾကတဲ့လူေတြကေတာ့အမ်ားသား...
စိတ္မေကာင္းစရာပို႔စ္ေလးပါ... ကၽြန္မ လူေလးေနရာ ကေန
၀င္ၿပီးခံစားသြားတယ္

Chaos said...

မီးေလး
ကၽြန္မရင္ထဲနင္႔သြားေအာင္
ခံစားလိုက္ရတယ္
တကယ္ပါ
ေျမနိမ္႔ရာ လွံစိုက္တဲ႔လူေတြကိုလဲ
တစ္ခါတစ္ေလ အျပစ္တင္ မုန္းတီးမိတယ္

khunaung said...

တပည့္ေတြကို အသိလိမၼာရွိေအာင္ သင္ျပဆံုးမေပးတာ ဆရာဆိုတဲ့ ဂုဏ္ကို ခံယူေပမယ့္... ေရွးက ဆိုဆံုးမ စကားလိုမ်ဳိး (သတိမမူ ဂူမျမင္... ပညာရွိ သတိျဖစ္ခဲ့) ဆိုတဲ့ စကားလိုမ်ဳိး.... ကိုယ့္ျမတ္ႏိုးတဲ့ အရာ ေပ်ာက္ဆံုးသြားေတာ့ ပ်ဳိးပင္ကေန ႀကီးထြားလာေအာင္ ေရေလာင္းေပါင္းသင္ေပးတဲ့ ပန္းရိုင္းတပြင့္ကိုေတာင္မွ အဆိပ္ပင္ေလလားလို႕ ထင္ေယာင္ျမင္မွား ေတြးမိတတ္တဲ့ ဆရာေတြလည္း ရွိတတ္ၾကပါလားလို႕ ျမင္မိသလို...

ကိုယ့္မွာ မရွိတာ သိေပမယ့္ ေစတနာရဲ႕ လံႈ႕ေဆာ္ခ်က္နဲ႕ လူမမာ အဘြားအိုကို စားေစခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ ဆႏၵနဲ႕ မလုပ္သင့္တာကို လုပ္မိလို႕ ေနာင္တရတဲ့ လူေလးဘ၀ဟာ ကိုယ့္ဆရာမရဲ႕ ပိုက္ဆံအိပ္ခိုးသူပါလို႕ စြပ္စြဲခံရတဲ့ အျဖစ္ကေန ဘယ္သူက လြတ္ေအာင္ ဘယ္လို ကယ္တင္ႏုိင္မလဲလို႕ ေမးခြန္းထုတ္မိသလို...

လူဆင္းရဲေပမယ့္ အက်င့္စာရိတၱ မဆင္းရဲဘူးဆိုတဲ့ အသိနဲ႕ ဘ၀ကို သိကၡာနဲ႕ အရင္းတည္ၿပီး ခ်စ္ေျမးေလးကို လူလားေျမာက္ေအာင္ ေျမေထာင္ေျမာက္ေပးတဲ့ အဘြားရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ခ်စ္ေျမး လူေလးက ဘြားဘြား စားခ်င္တဲ့ ပန္းသီးတလံုးကို သူငယ္ခ်င္းဆီက ခိုးယူခဲ့တာ ဘ၀တခုလံုး အမည္းစက္ ထင္က်န္ေအာင္ ျမင္ေနမလား... ပတ္၀န္းက်င္က ေျမးအဘြားအေပၚမွာ ဘယ္လိုမ်ား ထင္ေနၾကမလဲ... အေတြးေတြ အေတြးေတြ .... ေ၀ေနမိသလို...

ဆရာမ... လူကေလး... ဘြားဘြားတို႕ရဲ႕ ရင္ထဲကို ၀င္ေရာက္ခံစားၿပီး ႏွလံုးသားနဲ႕ အားေပးသြားပါတယ္... မ်က္လံုးအိမ္က မ်က္ရည္မထြက္ေပမယ့္ ႏွလံုးအိမ္က ပင္လယ္ျပင္ႀကီး လိႈင္းခတ္သြားသလို ခံစားရတယ္လို႕ ေျပာမယ္ဆိုရင္ မီးေလ ဒီေဆာင္းပါးကို ေရးရ က်ဳိးနပ္မယ္လို႕ ယံုၾကည္ပါတယ္...

ခြန္လင္းခ်စ္သူ