Pages

Wednesday, November 21, 2007

ျပန္လည္မရႏိုင္ေသာ ေန႔စြဲမ်ား...အပိုင္း ၂

“အူ၀ဲ...အူ၀ဲ”
ေလာကထဲကို လူသားတဦးေမြးဖြားလာခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မမွာ ေမာင္ေလးတေယာက္ ရလာတဲ့အတြက္ အရမ္း
ေပ်ာ္ေနမိပါတယ္။ မေပ်ာ္ႏိုင္တဲ့သူကေတာ့ မာမီပါ။ မာမီေမြးခါနီး ဗိုက္နာတာေတာင္ ဒက္ဒီ့ျပန္မလာခဲ့ပါ။
ေတာ္ေသးတာက လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ပတ္ ေလာက္မွာ ဒရိုင္ဘာခန္႔ထားလိုက္လို႕သာ အခ်ိန္မီ ေဆးရံုေရာက္သြားႏိုင္
ခဲ့တာပါ။ ခုဆို မာမီေဆးရံုတက္တဲ့ သံုးရက္အတြင္း တစ္ေခါက္မွ လာေဖာ္မရတဲ့ ဒက္ဒီ။
ဘာေလးေမြးလဲေတာင္
ဖုန္းေလးတစ္ခ်က္ဆက္ၿပီး ေမးေဖာ္မရတဲ့ ဒက္ဒီ။ ကၽြန္မရင္ထဲက
အမုန္းမီးေတြကလည္း အရွိန္အဟုန္ေကာင္း
လာဆဲပါပဲ။ မာမီေဆးရံုတက္ေနစဥ္အတြင္း ဒက္ဒီသည္ အျပင္မွာ
ေသာက္ရံုမက အိမ္ထဲမွာပင္ ပုလင္းေထာင္ တဲ့အဆင့္ကို ေရာက္ခဲ့တယ္။


“ပုလဲ... ဟုိမွာ နင့္အေဖကားျဖတ္သြားတယ္” ပုလဲလွမ္းမၾကည့္ခ်င္၍ သူငယ္ခ်င္းဘက္ လွည့္လိုက္စဥ္မွာပဲ
“သူ႔အေဖက မူးရင္ ေသြးဆိုးတယ္ဟ”လို႕ လက္တို႕ၿပီး ေျပာတာ ေတြ႕လိုက္ရတယ္။ ကၽြန္မမၾကားေအာင္
တိုးတိုးေျပာေပမဲ့ ၾကားလိုက္ရတယ္။ ကၽြန္မ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၿပီး ထြက္လာခဲ့တယ္။ ထိုစကားသံေတြ
ၾကားတိုင္းေတာ့ အမုန္းမီးမ်ားက ေတာက္ေလာင္ဆဲပါပဲ။ ဒီလုိနဲ႕ ကၽြန္မေမာင္ေလး ေက်ာင္းတက္ရမဲ့အရြယ္
ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မေမာင္ေလးကို သူမ်ားေတြေနာက္တိုင္း ကၽြန္မကေတာ့ ဂ်က္မေပါ့။ ေမာင္ေလး
ထူး၀ဏၰကို အႏိုင္က်င့္တဲ့သူတိုင္း ကၽြန္မကို ေၾကာက္သျဖင့္ ေနာက္ပိုင္း မည္သူမွ မစမေနာက္က်ေတာ့ပါ။
ေက်ာင္းသြားအတူ၊ ကစားအတူ၊ စားအတူႏွင့္ ကၽြန္မအေပ်ာ္ဆံုးကေတာ့ ကၽြန္မေမာင္ေလးနဲ႕ ကၽြန္မေမြးေန႔ပြဲ
လုပ္တိုင္း ကၽြန္မေပ်ာ္ခဲ့ပါတယ္။

ကၽြန္မဆယ္တန္းႏွစ္၊ ေမာင္ေလးထူး၀ဏၰ ေလးတန္းတုန္းက တညေန ေက်ာင္းကျပန္လာမွာေတာ့-
“ဟင့္ ဟင့္ ဟင့္” ကၽြန္မေျခလွမ္းေတြ ျမန္လာပါတယ္။ ဒက္ဒီ့ မာမီကိုဘာလုပ္ျပန္ၿပီလဲ ေဒါသနဲ႕အတူ ေျခလွမ္း
က်ဲႀကီးနဲ႕ အိမ္ထဲ၀င္လိုက္စဥ္မွာပဲ မာမီၾကမ္းျပင္တြင္ ပံုလ်က္သားငိုေနတာကို ေတြ႕လုိက္ရတယ္။ မာမီက
ဒက္ဒီနဲ႕ျပႆနာျဖစ္တိုင္း ကၽြန္မတို႕ကို အေ၀းတြင္ ေနခိုင္းေလ့ရွိပါတယ္။ လူႀကီးေတြေၾကာင့္ ကေလးေတြကို
စိတ္မဆင္းရဲေစခ်င္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။ ခုအခါမွာေတာ့ မာမီက ကၽြန္မတို႕ေမာင္ႏွမကို ျမင္သည္ႏွင့္ဖက္
၍ ငိုပါသည္။ ကၽြန္မစိတ္ထဲထင့္သြားသည္။ မာမီတခါမွ ယခုလို မျပဳမူဖူးေသာေၾကာင့္လည္းပါတယ္။
မာမီနဲ႔
အတူ ကၽြန္မတို႕ ေရာငိုမိၾကပါသည္။ ျပႆနာအေၾကာင္းရင္းကိုေတာ့ မသိပါ။ သိလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့
ကၽြန္မမငိုေတာ့ပါ။ ဒက္ဒီ႔က မာမီကို ကြာရွင္းဖို႕ေျပာသည္တဲ့။ ကၽြန္မမိဘေတြ ကဲြတာ ကၽြန္မ
ဘာေၾကာင့္ေပ်ာ္
ေပ်ာ္သလဲ၊ ကၽြန္မမွာ အေဖရွိလ်က္ႏွင့္ ပညာရည္ခြ်န္ဆုေပးပြဲသြားတိုင္း ဒက္ဒီမလိုက္ခဲ့ပါ။
ကၽြန္မလည္း သူမ်ား
ေတြလို မိဘႏွစ္ပါးနဲ႕အတူ ဆုေပးပြဲတက္ခ်င္ခဲ့ပါသည္။ ေက်ာင္းပိတ္ရက္တိုင္း မိသားစုႏွင့္
အတူ ေပ်ာ္ေပ်ာ္
ပါးပါး ခရီးထြက္ခ်င္ခဲ့ပါသည္။ ခုေတာ့ အဲလိုမဟုတ္သည့္အျပင္ ဒက္ဒီ့ေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႕အရွက္ရၾကရသည္၊
စိတ္ညစ္ရသည္။

ဒက္ဒီနဲ႕မာမီကြဲၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ မာမီ့၌ရွိသည့္ ပိုက္ဆံေလးျဖင့္ သင့္ေတာ္သည့္ အိမ္တလံုး၀ယ္ၿပီး အိမ္
ဆိုင္ေလးဖြင့္ရင္း ကၽြန္မတို႕ဘ၀ကို စတင္ရုန္းကန္ခဲ့ရပါသည္။ ကၽြန္မအဆင္မေျပမႈၾကံဳတို္င္း၊ အထည္ႀကီးပ်က္
ေတြလို႕ ေျပာခံရတိုင္း ဦးဘုန္း၀ဏၰကို မုန္းတီးနာၾကဥ္း စက္ဆုပ္မိပါသည္။ မာမီနဲ႕ကြဲလုိက္ေပမယ့္
ကၽြန္မတို႕
ေမာင္ႏွမအတြက္ ဦးဘုန္း၀ဏၰကို အေဖဟု မသတ္မွတ္ႏိုင္ပါ။ လမ္းေတြ႕ရင္ေတာင္ မေတြ႕ေအာင္ေရွာင္သြားခဲ့
ပါသည္။ ဒီလုိနဲ႕ ပုလဲဆယ္တန္းကို ဂုဏ္ထူး ေလးဘာသာႏွင့္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါသည္။ မာမီက
စီးပြားေရး
တကၠသိုလ္ တက္ေစခ်င္၍ ကၽြန္မ စီးပြားေရးတကၠသိုလ္ကို တက္ေရာက္ပညာသင္ၾကားခဲ့ပါတယ္။
“ပုလဲ... နင့္ေနာက္က လူတေယာက္လုိက္လာတယ္ဟ”
“ဟုတ္လား” ေျပာရင္း လွည့္ၾကည့္လိုက္စဥ္မွာေတာ့ “ဟင္...ဦးဘုန္း၀ဏၰ” “ပုလဲနင္အသိလား”
“မဟုတ္ပါဘူးဟာ... သူတို႕က ဆင္းရဲေတာ့ ပိုက္ဆံလာေတာင္းတာေနမွာေပါ့”
“အဲဒါဆိုလည္း ပိုက္ဆံေပးလုိက္ေလဟာ”
“အိုး ဘာလို႕ေပးရမွာလဲ သူ႕မွာလည္း ေျခေကာင္းလက္ေကာင္းနဲ႕ လာပါဟာ ဂရုစိုက္မေနစမ္းပါနဲ႕” မမွတ္မိ
ေလာက္ေအာင္ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့တဲ့ ဦးဘုန္း၀ဏၰပံုစံက ကၽြန္မေတြးေတာင္ မေတြးမိတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးနဲ႕ ကိုယ္ေပၚက
အ၀တ္ေတြကလည္း စုတ္ျပတ္လို႕။ ကၽြန္မယခင္ေနခဲ့တဲ့ အိမ္ေလးကို မာမီမသိေအာင္ သြားၾကည့္ခဲ့တယ္။

အိမ္နီးနားခ်င္းေတြ ေျပာျပခ်က္အရ ေနာက္မိန္းမယူၿပီး အရင္လုိမူးရူးေနေတာ့ ယူထားတဲ့မိန္းမက မိန္းမလည္
ခ်ဴစားတဲ့ မိန္းမ၊ ေယာက်္ားလုပ္တဲ့သူက မူးရူးၿပီး ညဥ့္နက္သန္းေခါင္မွ အိမ္ျပန္မိန္းမလုပ္တဲ့သူက
ေယာက်္ား
မရွိခင္ အိမ္မွာတင္ ေဖာက္ျပန္၊ ေဂါ့(ဖ္)ရိုက္တာကလည္း ရႈံး၊ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေနာက္မိန္းမက အိမ္ေပၚကႏွင္
ခ်လိုက္တယ္ဆိုပဲ။ ေဂ့ါ(ဖ္)ေၾကြးတင္တာကလည္း ေနာက္မိန္းမရဲ႕ လင္ငယ္ဆီမွာ အဲေတာ့စည္းစိမ္ဥစၥာလည္း
ရံႈး မယားလည္းရံႈးတဲ့။ ၾကားရတဲ့ သတင္းကေတာ့ အေကာင္းဆုိ၍ ကုန္းေကာက္စရာေတာင္မရွိ။


“ခြမ္း” မာမီ့ကို ဦးဘုန္း၀ဏၰအေၾကာင္း ျပန္ေျပာျပလိုက္တာ မာမီ့လက္ထဲမွာကိုင္ထားတဲ့ ပန္းကန္ေတာင္
လြတ္က်တယ္။ မာမီ့ ဒက္ဒီ့ကို မေမ့ႏုိင္ေသးဘူးကိုး။ ကိုယ့္အေပၚသစၥာမရွိတဲ့ ေယာက်္ားတေယာက္အေပၚ
မာမီေမ့ပစ္သင့္ပါသည္။ ကၽြန္မေနာက္ ဘာလို႕ တေကာက္ေကာက္ ေလွ်ာက္လိုက္ေနရတာလဲ။ရွက္ဖို႕
ေကာင္း လိုက္တာေနာ ္။

ေနာက္ဆက္တြဲကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ဖတ္ရႈေပးၾကပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါတယ္ရွင္။ ေစာင့္လက္စနဲ႕ ေစာင့္ဦး (ထီးဆိုင္ မဟုတ္ပါ)

2 comments:

Red's Rose Dream said...

ေစာင့္ျပီးဖတ္ေနတယ္ေနာ္ မီးေလးေရ။

This is about... said...

စိတ္ရွည္ရွည္နဲ.ေစာင့္ေနပါတယ္။