Pages

Friday, November 23, 2007

ကထိန္အာနိသင္ငါးမ်ိဳး...

ေရွ႕မွာ ကထိန္အေၾကာင္းသိေကာင္းစရာ ဆိုတဲ့ပို႕စ္ေလး အလြမ္းအိမ္အတြက္ ေရးခဲ့ေပးဖူးပါတရ္။ ယခုကေတာ့ စာဖတ္သူေတြရဲ႕ ေတာင္းဆိုခ်က္နဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲ ကထိန္အာနိသင္ငါးပါးကို ဆက္လက္ေရးသား ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါတရ္။ ကထိန္ခင္းျခင္းေၾကာင့္ ရရွိႏုိင္ေသာအက်ိဳးတရားမ်ားကို “ကထိန္အာနိသင္”လို႕ ေခၚပါတရ္။ ၄င္း အာနိသင္ကို ပုရိမ၀ါကပ္၍ ပထမ၀ါကၽြတ္ၿပီးတဲ့ ရဟန္းတိုင္း ကထိန္ခင္းၿပီး ရရွိခံစားပိုင္ခြင့္ရွိပါတရ္။ ၄င္းအာနိသင္ မ်ားကေတာ့ -
၁။ အနာမႏၱစာရ
၂။ အသမာဒါနစာရ
၃။ ယာ၀ဒတၳစီ၀ရ
၄။ ဂဏ ေဘာဇန
၅။ ေယာ စ တတၳ စီ၀ရုပၸါဒ တို႕ပဲျဖစ္ပါတရ္။


၁။ အနာမႏၱစာရ - ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမတို႕က ရဟန္း၊ သံဃာေတာ္တို႕အား “ထမင္းစားၾကြပါ၊ မုန္႕စားၾကြပါ” စသျဖင့္ သာသနာေတာ္ေ၀ါဟာရနဲ႕ မအပ္စပ္တဲ့စကားတို႕ျဖင့္ ဆြမ္းစားဖိတ္မန္ခဲ့ေသာ္ အနီးရွိ ရဟန္းတို႕ကို မပန္ၾကား၊ မေျပာဆိုဘဲ၊ ၿမိဳ႕ထဲ၊ ရြာထဲသို႕ ၾကြသြားႏိုင္ျခင္း။
(ကထိန္ခင္းၿပီး၍သာ သြားႏိုင္ခြင့္ရွိျခင္းျဖစ္ပါတရ္။ ကထိန္မခင္းရေသးပဲ အသိေပး၊ ေျပာဆိုပန္ၾကားျခင္း မရွိဘဲ ၾကြသြားပါက ပါစိတ္အာပတ္ သင့္ပါတရ္။ ကထိန္အာနိသင္ ရလွ်င္ ပါစိတ္အာပတ္ မသင့္ေတာ့ပါ)

၂။ အသမာဒါနစာရ - တိစီ၀ရိတ္ အဓိဠာန္တင္ထားေသာသကၤန္းကို သြားေလရာ မယူေဆာင္ဘဲ သြားလိုရာသို႕ လွည့္ပတ္သြားလာႏိုင္ျခင္း၊ ၄င္းသကၤန္းႏွင့္ ညစဥ္ အနီးအနား၌ မေဆာင္ထားဘဲ ညဥ့္ကင္း၍ ေနႏိုင္ျခင္း
(ကထိန္အာနိသင္မရခဲ့လွ်င္ ထိုသကၤန္းႏွင့္ ညဥ့္ကင္း၍မရပါ။ ထိုသို႕ေနခဲ့လွ်င္ နိႆဂၢိပါစိတ္ အာပတ္သင့္ပါ တရ္။ ကထိန္အာနိသင္ရလွ်င္ ညဥ့္ကင္းေသာ္လည္း အာပတ္ မသင့္ေတာ့ပါ)

၃။ ယာ၀ဒတၳစီ၀ရ - ရရွိသမွ် သကၤန္းတို႕အား အဓိဌာန္ ၀ကပၸနာမျပဳဘဲ အလိုရွိသလို ထားရွိသံုးေဆာင္ႏိုင္ျခင္း။
(ကထိန္အာနိသင္မရခဲ့လွ်င္ အဓိဌာန္ သကပၸနာမျပဳဘဲ သံုးစြဲပါက နိႆဂၢိပါစိတ္ အာပတ္သင့္ပါတရ္။ ကထိန္ အာနိသင္ရလွ်င္ အဓိဌာန္ သကပၸနာမျပဳဘဲ သံုးစြဲေသာ္လည္း အာပတ္မသင့္ေတာ့ပါ)

၄။ ဂဏေဘာဇန - မအပ္စပ္ေသာ ေတာင္းခံျခင္း၊ ဖိတ္မန္ျခင္းမ်ိဳးျဖင့္ ေတာင္းခံပင့္ဖိတ္အပ္ေသာဆြမ္းျဖစ္ လ်က္ ေလးပါးႏွင့္ အထက္လြန္၍ စုေပါင္းခံယူ စားသံုးႏိုင္ျခင္း။
(ကထိန္အာနိသင္မရခဲ့လွ်င္ ထိုသို႕ မအပ္စပ္ေသာ ဆြမ္းကို စုေပါင္းခံယူ စားသံုးပါက သုဒၶပါစိတ္ အာပတ္ သင့္ပါတရ္။ ကထိန္ အာနိသင္ရသျဖင့္ သုဒၶပါစိတ္ အာပတ္မသင့္ေတာ့ပါ)

၅။ ေယာ စတတၳ စီ၀ရုပၸါဒ - ကထိန္ခင္းရာေက်ာင္းတိုက္၌ ျဖစ္ေပၚရရွိလာသမွ် သကၤန္းတို႕ကိုကထိန္အာနိသင္ ရေသာ ရဟန္း၊ သံဃာေတာ္တို႔သာ သံုးစြဲခြင့္ရႏိုင္ျခင္းတို႕ ျဖစ္ပါတရ္။

ကထိန္ခင္းလိုက္သျဖင့္ ရရွိႏိုင္ေသာ အက်ိဳးငါးပါးတို႕ကို ကထိန္ခင္းေသာ ရဟန္းႏွင့္ ႏႈတ္ျမြက္ သာဓု အႏုေမာဒနာျပဳေသာ ရဟန္းတို႔သာ ရယူခံစားခြင့္ရွိၾကပါတရ္။ ခံစားႏိုင္ခြင့္ကာလကေတာ့ ကထိန္ခင္းသည့္ ေန႕မွစ၍ တေပါင္းလျပည့္ေန႕အထိျဖစ္ပါတရ္။

1 comment:

MELODYMAUNG said...

လာဖတ္သြားပီ မီးေလးေရ သိုင္းခရုေနာ္ ဒီပို႕စ္ပါ လင္႕ခ္ထည္႕ထားလုိက္ပီ အာဘြားးးးးးးး