Pages

Friday, November 16, 2007

ျပန္လည္မရႏိုင္ေသာ ေန႔စြဲမ်ား...အပိုင္း ၁

ညေနခင္းတစ္ခုရဲ႕ လွပတဲ့ နီယြန္မီးေတြ ဆင္ျမန္းထားတဲ့ ျခံႀကီးတစ္ျခံ၌ ဧည့္ပရိတ္သတ္ေတြရဲ႕ အလယ္မွာ ဂါ၀န္အျဖဴေလးကို ၀တ္ဆင္လ်က္ ေခါင္းတြင္ သရဖူေဆာင္းထားတဲ့ ေကာင္မေလးတေယာက္ ...
မ်က္ႏွာေပၚမွာလည္း အၿပံဳးရိပ္ေတြနဲ႕ ေပ်ာ္ရႊင္ေနတဲ့ ေကာင္မေလး ...

ၿခံထဲမွာရွိတဲ့ ဧည့္ပရိတ္သတ္ေတြကလည္း ဂုဏ္သေရအသိုင္းအ၀ိုင္းမွ လူကံုတံေတြ... ျခံေရွ႕ရပ္ထားတဲ့ ကားေတြကလည္း အေကာင္းစားေတြ... ျခံရဲ႕အလယ္ေခါင္တည့္တည့္မွာေတာ့ ေမြးေန႕ကိတ္... ေပ်ာ္တၿပံဳးၿပံဳးနဲ႕ ဧည့္ခံေနၾကတဲ့ ေမြးေန႕ရွင္ရဲ႕ မိဘႏွစ္ပါး... ၿပီးေတာ့ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမေတြ...

ကၽြန္မသူ႕မကို အားက်ေနမိတရ္။ ကၽြန္မလို ကို္ယ့္ဘ၀ကို မေသခ်ာတဲ့လူအဖို႕ ယခုလိုပြဲမ်ိဳး ကၽြန္မရေတာ့မည္ မဟုတ္ေတာ့ဘူးဆိုတာ ကၽြန္မမွလြဲ၍ မည္သူ႔မွ မသိႏိုင္ပါ။


မာမီက ကၽြန္မကို ငယ္ငယ္က အသားျဖဴၿပီး အိမ္ရဲ႕ဆည္းလည္းလည္းျဖစ္ၿပီး ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတဲ့အတြက္ ပုလဲျဖဴလို႕ နာမည္ေပးခဲ့ပါတရ္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မကို ေမြးၿပီးတဲ့ေနာက္ ဒက္ဒီရဲ႕ အလုပ္ေတြ အဆင္ေျပၿပီး မိသားစု စား၀တ္ေနေရး ေခ်ာင္လည္တဲ့အျပင္ ေငြပိုေငြလွ်ံရွိလာပါသျဖင့္ မာမီ၌ ေရႊေတြ၀င္းေနခဲ့ပါတရ္။ ထို႕ေၾကာင့္ ဒက္ဒီနဲ႕မာမီက ကၽြန္မကို ပို၍တိုး၍တိုး၍ ခ်စ္ၾကပါတရ္။

ကၽြန္မသံုးႏွစ္သမီးအရြယ္မွာေတာ့ လက္ရွိအိမ္ကေန ေျပာင္းၿပီး က်ယ္၀န္းလွတဲ့ ျခံႀကီးထဲမွာ ေဆာက္ထားၿပီး လွပတဲ့တိုက္ေလးမွာ ေျပာင္းေနခဲ့ၾကပါတရ္။ ကၽြန္မရဲ႕ ေမြးေန႕ပြဲကိုလည္း ထိုၿခံႀကီးထဲမွာပင္ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း က်င္းပေလ့ရွိပါတရ္။

ကၽြန္မငါးႏွစ္သမီးအရြယ္မွာေတာ့ မာမီ့မွာ ေနာက္ထပ္ကိုယ္၀န္ရွိခဲ့ပါတရ္။ တဦးတည္းေသာျဖစ္တဲ့ ကၽြန္မအဖို႕ ၀မ္းနည္း၀မ္းသာျဖစ္ခဲ့ပါတရ္။ ကၽြန္မအတြက္ ေမာင္ေလး ဒါမွမဟုတ္ ညီမေလးရမွာ ေပ်ာ္ေပမဲ့ ဒက္ဒီနဲ႕မာမီ ထံမွ အခ်စ္ေလ်ာ့သြားမလားဆိုတဲ့ အေတြးနဲ႕စိုးရိမ္ၿပီး ၀မ္းနည္းမိခဲ့ပါေသးတရ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မအတြက္ အေဖာ္ ရမွာမို႕ ၀မ္းသာမိပါတရ္။

ကၽြန္မ တခါမွမစဥ္းစားမိေသာ အရာေတြ၊ ၀မ္းနည္းစရာ ျဖစ္ရပ္ေတြ ကၽြန္မဘ၀ထဲကို ေရာက္လာလိမ့္မည္ဟု မထင္ခဲ့ပါ။ ဒက္ဒီက စီးပြားေရးလည္း အဆင္ေျပ၊ လူကံုတံအသိုင္းအ၀ိုင္းထဲ ၀င္ဆံ့ႏိုင္ခဲ့ေတာ့ လူကံုတံအမ်ားစု ထံုးစံအတိုင္း အစပိုင္းမွာေတာ့ ဘီယာေလးတျမျမ၊ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ အရက္ေလးတျမျမ အလုပ္အေၾကာင္း ျပၿပီး ေန႕စဥ္လိုလို မူးၿပီးမွ ျပန္လာတတ္ေနခဲ့ပါၿပီ။ အလုပ္အားေနခဲ့လွ်င္လည္း အလုပ္ဗန္းျပၿပီး ေဂါ့(ဖ္)သြား ရိုက္တတ္ပါတရ္။ ေဂါ့(ဖ္)ရိုက္တာ ျပႆနာမဟုတ္ေပမဲ့ ေလာင္းေၾကးနဲ႔ ရိုက္၊ ၿပီးရင္ ဘီယာဆိုင္သြား၊ အိမ္ကို ညဥ္႔နက္သန္းေခါင္မွ မူးၿပီးျပန္လာတတ္တရ္။

“ကိုဘုန္းရယ္...ကၽြန္မမွာလည္း မေပါ့မပါးႀကီးနဲ႕ ရွင့္မွာလဲ အိမ္ကိုကပ္တယ္မရွိဘူး။ အလုပ္အားတဲ့ ရက္ေလး မိသားစုကို အခ်ိန္ေပးမယ္ကိုမရွိဘူး”

“ေအ့... ငါအလကားသြားေနတာ မဟုတ္ဘူးကြ။ မင္းတို႕ေတြ ခုလိုေနႏိုင္ေအာင္ရွာေကၽြးေနတာ ဒီေကာင္ပါကြ။ ခုမင္းတို႕ ဘာလိုလဲ။ လိုေလေသးမရွိ ငါထားခဲ့တာပဲ။ ေအ့... ငါ့ကို ဆရာလာလုပ္စရာ မလိုဘူးကြ ေအ့”

“ဒုန္း”

အသံေတြ ဆူညံေနလို႕ ကၽြန္မ အိပ္ယာမွ လန္႕ႏိုးသြားတရ္။ အိပ္ခန္းတံခါးကို ဖြင့္လိုက္စဥ္မွာပဲ ဒက္ဒီနဲ႕မာမီ စကားမ်ားသံကို ၾကားလိုက္ရတရ္။ ကၽြန္မ မအံ့ၾသေတာ့ပါ။ ဒက္ဒီမူးလာတိုင္း မာမီနဲ႕ တိုးတိုးျဖစ္ေစ၊ ေအာ္၍ ျဖစ္ေစ စကားမ်ား၊ ရန္ျဖစ္ေနၾက။ ယခင္က ကၽြန္မတို႕ မိသားစုကို အားက်ေနၾကေသာ ပတ္၀န္းက်င္ကို ကၽြန္မ ရင္မဆိုင္ခ်င္ပါ။ သူမ်ားေတြက “ေအးခ်မ္းလုိက္တာ စကားမ်ားသံေတာင္မၾကားရဘူး။ ဦးဘုန္း၀ဏၰတို႕မ်ား စီးပြားလည္း အရွာေကာင္းပါရဲ႕။ မိသားစုအေပၚမွာလည္း သစၥာရွိတယ္ ေဒၚျမသီတာတို႕မ်ား လင္က ံေကာင္းလိုက္တာ။”ဆိုတဲ့ စကားသံမ်ား ကၽြန္မကို ေျခာက္လွန္႔လို႕ေနပါတယ္။
“ပုလဲေတာင္ေက်ာင္းက ျပန္လာၿပီပဲ၊ သမီးေရသြားခ်ိဳး။ မာမီထမင္းစားဖို႕ျပင္ထားလိုက္မယ္ေနာ္” မာမီ ေျပာၿပီး ထမင္းစားခန္းထဲ ၀င္သြားပါသည္။ မာမီ မ်က္၀န္းထဲမွာ မ်က္ရည္စေတြကို ျမင္ရပါတယ္။ ဒက္ဒီနဲ႕မာမီ စကားမ်ားၾကၿပီ ထင္ပါရဲ႕။ မာမီက ကၽြန္မမျမင္ေအာင္ စိတ္ကုိ ခ်ဳပ္တီးထားပံုပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မ ျမင္ခဲ့ရတရ္။
“သမီး စာေတြလုပ္ေနတာ သိပ္ညဥ့္မနက္ေစနဲ႕ဦး မာမီႏြားႏို႕ ပူပူေလးလုပ္ေပးထားတယ္ ေသာက္လိုက္ ဦးေနာ္” “ဟုတ္ကဲ့ မာမီ”
“ဒုန္း...ဒုန္း...ဒုန္း”
“မိန္းမေရ...ေအ့ မိန္းမ၊ ဒီမိန္းမ ဘယ္သြားေသေနလဲ”
“ကုိဘုန္း ရွင္မူးလာလည္း ေအးေအးေနပါ။ သမီးေလးစာၾကည့္ေနတုန္းရွိေသးတရ္။ မအိပ္ေသးဘူး။ သမီး ၾကားသြားရင္ မေကာင္းဘူး။ ကၽြန္မသမီးကို စိတ္ဒဏ္ရာေတြ မေပးစမ္းပါနဲ႕ရွင္။ သမီးကို သူ႕အေဖက အရက္သမားလို႕ မျမင္ေစခ်င္ဘူး။”
“ဒီမွာ ငါအိမ္ေထာင္ဦးစီး မင္းဘာမွေျပာစရာမလိုဘူး၊ မင္းထက္ ငါပိုနားလည္ဆိုတာ မင္းေခါင္းထဲမွာ စြဲေနေအာင္ မွတ္ထားလုိက္စမ္းပါကြာ ေအ့”
“သမီးေရ သမီး...ေအ့”
“ပုလဲ...သမီးေရ ေအ့”
“ရွင္ ဘာျဖစ္လို႕ ကေလးကို ေခၚေနတာလဲ။ ရွင္ဒီပံုစံမ်ိဳးနဲ႕ ကၽြန္မသမီးနား မသြားပါနဲ႔။ တျခားဟာေတြသာ ခြင့္လြတ္ခ်င္ ခြင့္လြတ္မရ္။ သမီးနဲ႕ ပတ္သက္လာရင္ေတာ့ ရွင့္ကို လံုး၀ခြင့္မလြတ္ဘူး”
“မင္းက ဘာမို႕လို႕လဲကြ။ ငါ့သမီးဆီ ငါသြားတာ ဘာျဖစ္လဲကြ”
“ကၽြန္မေတာင္းပန္ပါတယ္ရွင္။ ရွင္မသြားပါနဲ႕ သမီးကို အရက္နံ႕နဲ႕ မရင္းႏွီးေစခ်င္လို႕ပါ။ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ လာပါ ကၽြန္မတို႕ အခန္းကို ၀င္ရေအာင္ပါ”
ကၽြန္မအခန္းထဲမွာ အံႀကိတ္ၿပီး ငိုေနမိပါတယ္။ မာမီ့ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ကၽြန္မစိတ္ထဲမွာလည္း မလာပါ ေစနဲ႕လို႕ ဆုေတာင္းေနခဲ့တယ္။ ကၽြန္မခ်စ္တဲ့ ဒက္ဒီက ယခုလို ပံုစံမ်ိဳးနဲ႕ မဟုတ္ပါ။ အရက္မူးၿပီး ျပန္လာ၊ မိသားစုကို ျပႆနာရွာတတ္တဲ့သူ မဟုတ္ပါ။ ကၽြန္မ ဒက္ဒီ့ကို ယေန႕ကစၿပီး မခ်စ္ေတာ့ပါဟု သံဓိဌာန္ ခ်လိုက္ရ္။ ဟုတ္တရ္ ဒက္ဒီ့ကို ကၽြန္မ ဒက္ဒီပါလို႕ သူငယ္ခ်င္းေတြေရွ႕ေျပာရမွာ ကၽြန္မသိပ္ရွက္တယ္။
ေနာက္ဆက္တြဲကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ဖတ္ရႈေပးၾကပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါတယ္ရွင္

1 comment:

ေအးခ်မ္း said...

ဇတ္သိမ္းပိုင္းဖတ္ျပီးမွ အစကေနျပန္ဖတ္တာ ။ :)
စိတ္ထဲကို တိုက္႐ိုက္ေရာက္တယ္ ။ ေရးထားတဲ့စာကလည္းေကာင္းတယ္ ဇတ္လမ္းဇတ္ကြက္လည္းေကာင္းတယ္ဗ် ။ အားေပးေနပါမယ္။ :)